POVZETEK POLETNIH DOGODKOV IN ANALIZA TURISTIČNE SEZONE 2022
POVZETEK POLETNIH DOGODKOV V OČINI LJUBNO Z ANALIZO TURISTIČNE SEZONE
Junij – julij – avgust
V med poletnimi meseci se je dogajanje, upoštevajoč čas dopustov, v Občini Ljubno pestro nadaljevalo. Člani PGD Okonina so organizirali Čistilno akcijo, v sredini junija je skozi Ljubno potekala kraljevska etapa kolesarske dirke po Sloveniji, v sklopu katere smo pripravili spremljajoč program Festival SAŠA kolesari v Industrijski coni Loke. Letošnji 62. Flosarski bal, ki ga organizira Turistično društvo »Naš kraj« je med 23. julijem in 7. avgustom poskrbel za pester program v katerem je pri informiranju, spletni promociji in nekaterih dogodkih sodeloval tudi TIC Ljubno ob Savinji.
KULTURNI DOM IN KONGRESNI CENTER KLS
Dvorano Kulturnega doma in kongresnega centra KLS je v poletnem času najelo 8 različnih društev, organizacij in podjetij, tako za svoje interne kot tudi javne dogodke. Večina javnih dogodkov je bilo izvedenih v mesecu juniju: Učenci OŠ Ljubno so poleg plesnih vaj za Valeto, ki so jo v dvorani priredili 14. junija, v dvorani imeli vaje in gledališko predstavo za starše ter proslavo ob dnevu državnosti. Učenci Glasbene šole Nazarje so 10. junija pripravili samostojni koncert. JSKD Mozirje je 9. junija organiziral filmski dogodek za učence OŠ Ljubno. Konec meseca junija pa je vrtec Ljubno v dvorani imel še filmske urice. V mesecu juliju sta Kulturno društvo Radmirje in Turistično društvo »Naš kraj« v klopu Flosarskega bala v dvorani priredila Večer vokalne glasbe z gosti iz Železne kaple.
*Koledar preteklih in prihajajočih dogodkov v KPC si lahko vedno ogledate na občinski spletni strani: https://www.ljubno.si/objava/561650
MUZEJSKE ZBIRKE LJUBNO
V juniju se je iz meseca aprila in maja nadaljevala sezona izletniškega turizma – vodenih ogledov Muzejskih zbirk Ljubno. Avgusta sta nas obiskali še dve večji najavljeni izletniški skupini. Muzejske zbirke je tako poleti obiskalo 11 skupin, to je skupaj več kot 320 ljudi. V 85% je šlo za večje, najavljene skupine (30+ oseb), ki so hkrati prisluhnile »Flosarski pripovedi« g. Martina Juvana – Čuksa. Od tega je bilo nekaj šolski skupin, t.j. cca 100 otrok, del programa obiska Prve podeželske pametne učilnice. Na skakalnici smo poleti gostili eno večjo turistično skupino.
V Muzejskih zbirkah smo v julij in avgustu zabeležili okoli 70 obiskovalcev. Tujcem smo ponujali ugodnejše vstopnice za virtualno vožnjo s flosom v Interaktivni flosarski zbirki, saj še vsebina Muzejskih zbirk ni prevedena v angleščino. Za uspešnejšo promocijo Muzejskih zbirk bo potrebno poleg prevoda vsebin v angleščino (ki se že izvaja), nekaj sredstev nameniti tudi promocijskemu materialu – tako (stenskemu) slikovnemu gradivu v TIC-u za »vav!« efekt, kot tudi brošure, kataloge itn. Namreč Muzejske zbirke so fizično popolnoma ločene od TIC-a, promocija pa je odvisna zgolj od turističnega informatorja, zato pri obiskovalcih ne pride do tolikšne želje po raziskovanju muzejskih vsebin.
V času Flosarskega bala smo v TIC-u ponujali in promovirali pilotni produkt »Flosarska rajža«, to je 2-3 urni voden ogled Muzejskih zbirk, s simultanim prevajanjem »Flosarske pripoved« g. Martina Juvana – Čuksa, ogledom Fašunove hiše, sprehodom ob reki Savinji in ogledom skakalnice. Produkt se je aktivno izvajal sicer samo enkrat, a smo dobili odličen odziv udeležencev (15 oseb, od tega ¾ Nizozemcev), ki so nam poleg tega podali še nekatere predloge za izboljšave, kar že tudi vpeljujemo v program za naslednje leto.
TIC LJUBNO OB SAVINJI
V Turistično informativni pisarni smo v poletnih mescih, največ v juliju in avgustu, zabeležili okoli 600 obiskovalcev, ki so v prišli po uporabne informacije za preživljanje dopusta na Ljubnem in okolici. V veliki meri gre za aktivne družine z otroki, ki iščejo različne sprehajalne in kolesarske poti. V glavnem si želijo razglednih sprehajalnih/pohodniških poti, primernih tudi za otoke, na katerih bi odkrivali naravno in kulturno dediščino kraja. V letošnji sezoni smo obiskovalcem prvič lahko ponudili Kolesarski zemljevid SAŠA regije v fizični in digitalni obliki, ter karto sprehajalnih in pohodniških poti SAŠA regije, kar je prineslo zelo pozitivne odzive. Zaznali smo zelo veliko povpraševanje po Pešpoti ob Savinji, ki je bila predstavljena in opisana v novih kartah poti. Zato nam je prioritetna naloga v letu 2023 to, da poleg dokončanja označitve lokalnih kolesarskih poti premišljeno načrtujemo in oblikujemo še tematsko Pešpot ob Savinji kot turistični produkt ohranjanja naravne in kulturne dediščine kraja. V juniju smo vstopili v partnerstvo turističnega produkta Slovenia Green Wellness Route, daljinske kolesarske poti, ki je dobila izjemno veliko medijske pozornosti v številnih tujih medijih in publikacijah. Zaradi vključenosti v ta produkt imajo naši turistični ponudniki možnost načrtovanja in prodaje na to temo snovanih turističnih paketov. Tudi v letošnji sezoni je na relaciji Velenje – Logarska dolin in Celje – Logarska dolina bil vzpostavljen javni potniški promet. Kljub pozitivni noti, ki jo ta projekt ima, se moramo zavedati, da takšne iniciative potrebujejo nekaj časa preden se »vsidrajo« v okolje in pridobijo množično uporabnost in prepoznavnost. Pereč problem ostaja povezava Zgornje Savinjske doline z Ljubljano.
Kot že omenjeno zgoraj, zelo velikega zanimanja posameznih obiskovalcev za ogled Muzejskih zbirk ni bilo opaziti. Prav tako je, glede na porast števila obiskovalcev od lanskega leta opaziti stagnacijo povpraševanja po izposoji koles. Razlog vidmo v tem, da čedalje več obiskovalcev na destinacijo pripelje svoja e- ali navadna gorska kolesa ter dejstvo, da turistični ponudniki ponujajo (nekateri tudi brezplačno) izposojo koles za svoje goste. V prihodnosti si želimo, da se bo kateri od turističnih ponudnikov (ali pa občanov) odločil za razširjeno dejavnost izposoje navadnih gorskih koles in e-koles tudi drugim (zunanjim) gostom. Največ potenciala za to imajo turistični ponudniki na atraktivnih lokacijah npr. ob regionalni cesti, ki nudijo hrano in pijačo.
V poletni sezoni smo domače izdelovalce in rokodelce povabili k sodelovanju v komisijski prodaji spominkov in izdelkov v TIC-u. V prihodnosti si vsekakor želimo nadgraditi ponudbo.
Med poletjem smo zainteresirane obiskovalce TIC-a tudi anketirali, rezultati so analizirani v prispevku: https://www.ljubno.si/objava/561650
TURISTIČNA TAKSA IN ANALIZA NOČITEV
V letu 2022 je Ljubno ponujalo 268 ležišč in cca 270 šotorišč, od 25 različnih ponudnikov nastanitev. Do konca septembra 2022 beležimo 25.426 nočitev, kar je za več kot 2.000 več kot lani in za kar 5.500 nočitev več kot leta 2019, ki v nacionalnem merilu velja kot najuspešnejše leto slovenskega turizma.
TABELA NOČITVE
ŠTEVILO NOČITEV |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
januar |
8 |
361 |
426 |
225 |
426 |
februar |
149 |
394 |
419 |
168 |
568 |
marec |
353 |
247 |
270 |
78 |
451 |
april |
515 |
220 |
148 |
168 |
536 |
maj |
1544 |
876 |
142 |
182 |
1235 |
junij |
1785 |
2331 |
1530 |
2435 |
3917 |
julij |
4810 |
5360 |
5747 |
5708 |
7232 |
avgust |
7080 |
7143 |
7007 |
8131 |
9377 |
september |
1346 |
1818 |
2754 |
3002 |
1684 |
oktober |
628 |
1080 |
700 |
1607 |
|
november |
308 |
231 |
76 |
717 |
|
december |
337 |
523 |
57 |
882 |
|
SKUPAJ |
18.863 |
20.584 |
19.238 |
23.303 |
25.426 |
Razveseljivi so podatki o številu prihodov turistov v spodnji tabeli, kjer v zadnjih dveh letih opažamo upadanje, kar upoštevajoč podatke o št. nočitev (ki pa rastejo) pomeni, da smo na dobri poti doseganja enega izmed ciljev trajnostnega turizma: zmanjšanja števila prihodov turistov in podaljšanje števila nočitev.
TABELA PRIHODOV
ŠTEVILO PRIHODOV |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
januar |
5 |
179 |
232 |
86 |
159 |
februar |
75 |
183 |
218 |
16 |
232 |
marec |
215 |
162 |
121 |
27 |
205 |
april |
280 |
396 |
15 |
31 |
236 |
maj |
469 |
418 |
16 |
115 |
553 |
junij |
759 |
965 |
633 |
918 |
1765 |
julij |
1817 |
1719 |
2117 |
1935 |
2414 |
avgust |
3133 |
2411 |
2579 |
2847 |
3307 |
september |
2498 |
691 |
1104 |
1237 |
666 |
oktober |
2268 |
414 |
278 |
723 |
|
november |
2069 |
131 |
17 |
325 |
|
december |
2066 |
216 |
13 |
388 |
|
SKUPAJ |
15654 |
7885 |
7343 |
8648 |
9537 |
Glede na nosilno zmogljivost prostora, kapacitete in zmogljivost naše komunalne in infrastrukturne opreme, nevarnosti na vplivanje kvalitete lokalnega prebivalstva itn. si ne želimo množičnega vzpostavljanja novih turističnih obratov in nastanitev, pač pa si želimo NEKAJ VEČ IN BOLJE. To je tudi glavni in edini scenarij nove Strategije Slovenskega turizma 2022 – 2028. Želimo si več kvalitetnih, trajnostnih, butičnih, cenovno višje pozicioniranih turističnih nastanitev s spremljevalno ponudbo aktivnosti in ponudbe. Želimo si angažiranosti in konstruktivnega sodelovanja lokalnih prebivalcev, želimo si regionalnih turističnih vodnikov, gorskih vodnikov, ponudnikov aktivnosti in doživetij, aktivnih in zagnanih društev, ki prepoznavajo turizem kot dodano vrednost. Vrata TIC-a so vedno odprta za nova gibanja, predloge, ljudi.